15 Şubat 2013 Cuma

30 Saniyelik Pozlama

     Sadece güzel renklerine ve manzaraya bakın bu resimlerde. Zira kompozisyon adına bir şey yok. Eğer yanımda bir genç bayan bulundursam ve hiç kıpırdatmadan 30 saniye ufka bakarak bekletebilsem biraz daha yüzüne bakılır bir kompaozisyon olurdu herhalde. Ama en az bunlar kadar basma kalıp bir kompozisyon olacağı da aşikar. Basma kalıp olmak ile kötü olmak arasındaki geçişgenlik beni ürkütsede zaman zaman kullanırken keyif de alıyorum. Bu daha çok öğrenmenin vediği bir keyif.
       Peki ne öğrendim diye sorarsanız hemen birini sizinle paylaşabilirim. Makineyi 50 iso da TV/S modunda 30 saniyeye ayarlamıştım. Bu ayar ile diyafram değeri 1/16 olarak vermişti. Ancak ışık gün batımı boyunca sürekli düşmekte olduğundan pozlama bittiğinde değeri f/11 olmuş yani 1 stop düşmüştü. Oysa kayalara vuran sabit yapay ışıkta bir değişme olmamıştı. Bu yüzden ilk karede kayalar aşırı aydınlık çıkmıştı. Daha sonraki kareleri -0,7 pozladım. Hatta Raw işlerken kayaları biraz daha eksi pozlayarak ancak kendine getirebildim.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder